Защо потребителите губят интерес към вашия имейл маркетинг?

Според различни статистически данни, имейл маркетинга и до днес държи лидерството при най-успешните онлайн маркетинг инструменти. Маркетинг мениджърите влагат съществени ресурси в изграждането на landing страници и презентиране на информация и създаване на връзки и линкове в множество онлайн източници, включително и изпращайки имейл нюзлетъри. Така и трябва да бъде, но как да направим така, че всички тези връзки да се трансформират в реални и доволни клиенти?

Проблемът идва от това, че ентусиазма на получателите на нюзлетъра бързо се изпарява. По тази причина колкото и интересно и полезно да е съдържанието на Вашият нюзлетър, някой получатели просто няма да го отворят, ще го изтрият или игнорират. Кои са най-честите причини, предизвикващи тази реакция в потребителите? Отговора ни се предоставя от инфографика, представена на blog.hubspot.com, която представя изключително интересни и полезни факти свързани с потребителите и получатели на електронни бюлетини.

Обидени?

След като посетят вашия уеб сайт, направят поръчка или са изчели материали за вашите продукти, статии за услуги и друга информация, те решават да се абонират за електронния ви бюлетин. За маркетинг мениджъра, това е най-крехката връзка с клиента (настоящ или потенциален), където една погрешна стъпка може да доведе вашия нюзлетър до спам папката.

Преди да разпратите електронен бюлетин (особено до потребители, които не са го поискали) отбележете си, че това е територия на потребителите и те диктуват правилата, като например дали искат да получават или не новини от вас.

На инфографиката представена по-долу, статистиката сочи, че 77% от американските онлайн потребители са станали по-предпазливи при предоставянето на своя имейл адрес през последната година. 18% от тях пък споделят, че никога не отварят имейли от търговски компании.

Кое прави нещата по-лоши?

На запад някой интернет доставчици следят навиците на потребителите при кликването на линкове, отваряне на нюзлетъри и други в резултат на което настройват филтрите на потребителите, при което вашият нюзлетър може да се окаже директно в спам папката.

В тази връзка Gmail представиха услугата Priority Box, която сортира имейлите на потребителя на база на неговото поведение. Автоматично разпознава важните имейли на база на това, кои са прочитани и отговаряни, и кои са били маркирани, като „важни“ от потребителя. Така ако потребителя не е маркирал Вашият нюзлетър, като важен, това допълнително затруднява предаването на посланието към потребителя.

Hotmail от друга страна измерва потребителското поведение по следния начин:
1. Потребителя изчита и изтрива съобщението
2. Съобщението се изтрива без да бъде прочетено
3. Потребителя отговаря на имейла
4. Честотата на получаване и прочитане на съобщения от определени контакти

Губят интерес?

Кои са причините, поради които потребителите се отказват от своя абонамент за електронен бюлетин?

54% споделят, че получават бюлетини твърде често
49% споделят, че съдържанието на нюзлетъра се повтаря и е скучно
47% споделят, че получават твърде много имейли и желаят да намалят количеството им
25% намират съдържанието за неуместно
24% предпочитат сами да си намират търсената от тях информация
22% са се регистрирали за конкретна оферта
13% настъпили са промени – смяна на работа, женитба, деца и други
8% са намерили друга компания, която предлага по-добра информация
6% са намерили друг начин за намиране на тази информация – блогове, facebook и др.

Щом веднъж е загубил интерес към вашия нюзлетър, то потребителя най-вероятно ще:

67% ще изберат линка „unsubscribe“
17% ще изтрият имейла автоматично щом го получат
8% ще изберат spam или junk бутона
6% няма да направят нищо, просто ще игнорират имейла
2% ще си настроят филтър в имейл акаунта си

Какво да направите за да задържите вниманието на получателите?

– Накарайте потребителите си да потвърдят желанието си за получаване на бюлетин, като им изпратите имейл с линк за потвърждение. Това поражда повече доверие и по-добра връзка с потребителя.

– Създайте програма за нови клиенти в която те могат да укажат предпочитанията си за вида на информация, която да получават, теми, които ги интересуват, както и колко често биха желали да получават бюлетини. Така ще изградите връзка с тях, базирана на техните правила и желания.

– Предложете на потребителя да запише вашия имейл адрес в книгата с контакти. Това е висша форма на доверие, като същевременно ще покаже на интернет доставчиците, че получателя държи на вашите имейли.

– Наблюдавайте потребителската реакция на вашият нюзлетър и отчитайте статистиката защото промяната в потребителското поведение може да доведе до премахване на вашия бюлетин от неговата кутия.

Източник: blog.hubspot.com