Онлайн маркетингов специалист, мисия възможна! Част 3

Ако сте пропуснали предходните две статии по темата, можете да прочетете тук Част 1 и Част 2.

Платена реклама – време за настройка 1 до 3 часа

Платената реклама е следващата стъпка с която да получите повече трафик на уеб сайта. Като казваме платена реклама, нямаме предвид наемането фирма, която да ви рекламира по време на прайм – тайм предавания и програми. Вие сами можете да се рекламирате при това за доста по-ниски бюджети, от тези, които биха ви тарифирали в рекламната компания.
Най-добрият начин за старт на платена реклама е използването на Google Adwords и Facebook Ads.

Google Adwords

Има и други платформи, на които можете да използвате реклами от типа „цена-за-клик“, но Google е най-добрият и лесен начин. За да си направите акаунт – посетете www.google.com/adwords
След като си регистрирате акаунта, можете да стартирате първата си кампания. Трябва да определите ключови думи, които в най-голяма степен описват вашата дейност и продукти и да определите каква цена сте склонни да заплащате за клик. Трябва да определите и цялостен бюджет, който сте склонни да отделите за рекламната кампания в Google. Например, ако решите, че искате да изразходите 10 лева на ден и искате да заплащате не повече от 1лв на клик, то тогава Google ще показва вашата реклама, докато 10 човека не кликнат на нея. Лесно можете да проследявате резултатите и ефективността на кампанията, както и да променяте параметрите, съобщенията, ключовите думи, бюджета и други, според Вашите предпочитания за да достигнете до оптимални резултати.

За ваше улеснение – можете да прегледате видео материалите, които описват подробно процеса, или да си изтеглите ръководство на начинаещия – това са страхотни материали, които бързо ще ви запознаят с основите на установяването на успешна кампания. Друг страхотен инструмент е Google Ad Planner . Той ще ви даде възможност да прегледате специфични страници за да видите какъв тип трафик ги посещава. Можете да изберете вашата таргет аудитория за да видите какви сайтове посещава тя. Тези данни могат да ви помогнат в решението ви къде позиционирани рекламите ще донесат максимум възвръщаемост и ефективност.

Facebook Ads

Друг много добър начин за платена реклама е Facebook Ads. Facebook са втори след Google по отношение на посещения на ден, а това са много хора, до които можете да достигнете с платена Facebook реклама. За да стартирате със сигурност ви е необходим Facebook акаунт. Щом като сте регистриран, трябва да съставите реклама, избирайки линка Create an ad в дясната част на началната ви Facebook страница. Ще бъдете насочени към страница на която да въведете адреса на Вашият уеб сайт, заглавие на рекламата, снимка и малко текст. Когато рекламата е оформена по желаният от вас начин, ще следва да изберете таргет аудиторията си по демографски принципи, както и бюджет и период в който да се визуализира рекламата. Важно е да се отбележи, че с Google сами определяте ключовите думи с които да се визуализира вашата реклама. Във Facebook избирате до какъв тип хора с какви интереси искате да се визуализира рекламата.

Социални медии – необходимо време от 1 до 8 часа.

Над 75% от клиентите използват социални медии по един или друг повод и така научават за продукти и услуги…и освен ако вашите клиенти със сигурност не използват социални медии, то тогава със сигурност не искате да изпуснете тази възможност. Преди да преминем към детайлите, трябва да помните едно нещо: не продавайте в социалните медии. Използвайте ги за да станете част от обществото към което се стремите. Компании, които се опитват да продават в социалните медии най-често срещат лоша потребителска нагласа. Концентрирайте се върху това да споменете името на фирмата тук там, но не прекалено често. По-късно ще имате възможност да им продадете…от вашият уеб сайт. Установяването на присъствие в социалните медии не е толкова лесно, както може би изглежда. Има няколко прости неща с които да стартирате в тази насока.

Разработка и поддръжка на блог

Блоговете са лесни за разработка и поддръжка – дори не е нужно да наемате разработчик. Най-лесният начин ще е да използвате WordPress. Посетете www.wordpress.com и изберете “sign up” бутона в десният ъгъл на страницата. Ще следва да си създадете акаунт и след това да изберете дизайн за своя блог. Изберете такова име, което подхожда на Вашата компания или сфера на дейност. Веднъж щом като организирате своя блог е време да стартирате със създаването на съдържание. Ето и няколко предложения за това, какво трябва да включват вашите блог публикации:

• Съвети и полезна информация от вашата индустрия, бранш и сфера на дейност
• Специални предложения или информация за нови продукти
• Ръководства и начин за работа с продукти, услуги и други свързани с това, което предлагате
• Интервюта с работници, клиенти или партньори, проучвания и други

Насърчавайте потребителите си да вземат участие и да бъдат съпричастни към вашите въпроси, коментари или да изпращат обратна връзка. Ако публикуват коментар – върнете им отговор, но така че да е видно и за останалите посетители. Важно е и редовно да публикувате съдържание в блога (поне веднъж седмично). Така посетителите Ви ще знаят че съдържанието Ви се обновява редовно и биха имали интерес да следят Вашият блог и да го посещават регулярно.

Направете си Facebook, Twitter и LinkedIn акаунт

Всяка една от тези услуги ще допринесе за популяризиране на вашата марка и ще ви позволи да комуникирате директно с потенциални и настоящи клиенти. Всички те са безплатни и лесни за организиране и най-вече всички те са широко разпространени. Имайте предвид, че стартирате ли своите акаунти, трябва да бъдете активен. Започнете с публикуване на линкове към вашият уеб сайт, блог или други теми свързани с вашият бранш и продукти. Ако получавате отговори или съобщения от клиентите си – гледайте бързо да им отговорите. Трудно е да поддържате интереса на клиентите за дълго време и забавянето ви или непостоянството ви ще помогне на конкурентите ви да заемат вашето място и спечелят клиента.

Един съвет. Представете си вечеря, на която всеки от гостите си разказва неговата история и никой не обръща внимание на другите истории. Разговора би звучал нещо от типа „Бях в Европа миналата седмица“, „Купих си нова кола“, „Имаме куче“, „Динозаврите са готини“. Надяваме се никога да не сте присъствали на такава вечеря. Социалните медии също изискват вашето внимание, съпричастност към историите на другите. Колкото повече се включвате в онлайн дискусии, толкова повече ще се установите като експерт във вашата област. А евентуално това може да доведе и до повече продажби….

Публикуване на статии – необходимо време от 1 до 2 часа (без времето за самата статия)

Ако сте се ориентирали правилно, публикуването на статия може да е лесен и безплатен начин да доведете повече клиенти на уеб сайта. Най-вероятно разполагате с достатъчно статии за вашите продукти, блог постове, електронни книги, ръководства и други (ако пък ги нямате е крайно време да създадете няколко). Можете да подготвите една кратка статия и да я разпространите в няколко безплатни сайта. Като автор ще е необходимо да посочите вашето име, да се регистрирате и да посочите линк към оригиналната статия или към вашият уеб сайт. Едно нещо което трябва да помните и използвате при съставянето на статии: не продавайте в тях, не описвайте промоции и супер цени. Тяхната цел трябва да е да обучава, забавлява, да информира и да препращат към вашият уеб сайт за повече информация.

Видео Маркетинг

Видео маркетинг е публикуване на вашето съобщение и послание във видео формат. Във видеото можете да споделяте за всичко – продуктова презентация, промоционална кампания или друго, което представя вашата компания, продукти или услуги.Не е необходимо видеото да е професионално заснето, нормална камера ще свърши добра работа. Важното е да вдигнете шум около видеото. Ако е умно, забавно, интересно и уникално – то тогава ще генерира трафик. Бъдете креативни и се забавлявайте. Когато заснемете видеото публикувайте го в YouTube. Гледайте да сте включили достатъчно ключови думи при публикуването, както и да сложите линк към вашият уеб сайт. Окуражавайте потребители, приятели, клиенти да ги гледат и също да го разпространяват. Няколко обикновени филмчета могат съществено да повишат трафика към вашият уеб сайт.