Онлайн маркетингов специалист, мисия възможна! част 2

Във втората ни част от сериите с публикации Онлайн маркетингов специалист, мисия възможна! ще обърнем внимание на една особено важна тема:

Как да генерирате повече посещения към Вашият уеб сайт.

Колкото и да е добър Вашият уеб сайт по отношение на визия и структура, няма да носи бизнес за вас, ако сайта няма потребители. Има няколко основни стъпки, които ще Ви подпомогнат в популяризирането на Вашият уеб сайт. Колкото повече усилия влагате в посока генерирането на трафик към уеб сайта, толкова по-големи са шансовете Ви да превърнете аудиторията на уеб сайта в реални ваши клиенти.

Google Analytics – време за организиране: 1 час

Първата стъпка е лесна, а може да допринесе много за вас. Преди да направите каквото и да е, е необходимо да организирате начин, по който да следите статистика за трафика на уеб сайта ви. Препоръчваме Google Analytics – безплатно е, лесно за инсталиране и лесно за ползване.

За да си инсталирате инструмента, е необходимо първо да имате Google акаунт (Gmail акаунт също върши работа). За целта отидете на http://www.google.com/analytics и кликнете на бутона  “sign up now” в горният десен ъгъл на страницата. В процеса на организиране на акаунта, ще Ви бъде поискан адреса на уеб сайта и ще Ви бъде предоставен , който следва да бъде поставен на уеб сайта.Веднъж щом е поставен кода, ще можете да проследявате всичко – от уникални посетители, до времето, което те прекарват на уеб сайта, както и успеха от PPC (pay-per-click)рекламни кампании.В началото най-вероятно ще искате да се фокусирате върху това колко трафик и посещения има на уеб сайта Ви и от къде идват те. С тази статистика ще имате възможност да проследите от кои референтни уеб сайтове идват потребителите (като например блог, постинги от социални медии или свързани уеб сайтове).Тези данни са от изключително значение, тъй като ще Ви дават насоки и за това как да си организирате по-специфични маркетингови кампании.  Анализа на трафика и посещенията на уеб сайта ви са основата, на която успешно изграждате маркетинговите си стратегии. Ще знаете коя стратегия сработва и коя не.

SEО – от 2 до 5 часа минимум регулярна поддръжка

SEO (search engine optimization) е процеса, който прави уеб сайта ви откриваем по-често от потребителите, когато използват търсещи машини, като Google или Yahoo. По-добър SEO ранк означава, че сайта ви се гледа от повече хора и това е един безплатен начин с който да увеличите трафика на уеб сайта си. Има три лесни начина по които да увеличите SEO ранка си: Ключови думи, входящи линкове и публикуване в местни онлайн каталози и портали.

Ключови думи

Първото нещо, което трябва да направите е да напишете всички ключови думи с които асоциирате вашата компания и дейност. Опитайте се да се поставите на мястото на някой, който би търсил вашите продукти и услуги, но не знае къде да търси. Какво бихте написали в търсачката? Опитайте да дефинирате различни случаи на търсенето, които отговарят на вашата компания, като например – качествен уеб дизайн, изработка на уеб сайт или уеб агенция софия – така включваме различни варианти по които потребителите биха търсили нашите услуги. Трябва да дефинирате възможно най-много комбинации от изрази, по които потребителите биха търсили.Следващата стъпка е да използвате инструмента на Google за ключови думи.

В посоченото за целта поле въведете на отделен ред всяка една дума или фраза от вашият списък. Като резултат от проучването Google ви дава възможност да видите допълнителни ключови думи по които потребителите са търсили, точно колко хора са търсили по тези ключови думи, каква част от конкурентите ви използват тези фрази. Веднъж щом имате дефинирани кои са най-добрите ключови думи, време е да ги впрегнете да работят във ваша полза. Търсещите машини обичат да „четат“ ключовите думи на специални места във вашият уеб сайт – например в заглавието на страницата, заглавия на статии, подзаглавия и дори в съдържанието в началото на страницата.

Колкото повече ключови думи използвате, толкова повече ще ви забелязват търсачките. Но преди това, трябва да сте се уверили, че сте интегрирали думите в четими изречения и избягвате прекаленото наблъскване на ключови думи. Ако заглавието на статията ми е „Екзисто ООД – разработка на уеб сайт, сайт изработка, уеб разработки“ посетителите на уеб сайта няма да бъдат особено впечатлени, нито пък търсачките в интерес на истината.

Друг добър начин за имплементиране на ключови думи във вашият уеб сайт е публикуването на статии или друга информация и съдържание, които са богати на ключови думи. По този смисъл можете да организирате на вашият уеб сайт секция Новини или Полезна информация и там редовно да публикувате съдържание, с което да допринасяте за допълването на ключови думи към уеб сайта.

Входящи линкове

Входящите линкове изграждат добрата ви репутация в търсещите машини, а и пред потенциалните ви клиенти. Тези входящи линкове също позволяват на търсачките по-лесно да Ви намерят, да ви дадат по-висок ранк и съответно да Ви покажат на по-добри позиции в резултатите.Въпреки това не всички входящи линкове са еднакво добри.Ако имате линк към вашият уеб сайт, сложен на законен, популярен сайт – това е възможно най-добрият вариант. Ако сте закупили линк от така наречените „ферми за линкове“ това по-скоро може да навреди, отколкото да ви помогне. Първата стъпка, която трябва да предприемете е да организирате линкове от всеки ваш домейн. Блог, Facebook страници, Twitter акаунт и други социални медии и канали също трябва да имат линкове сочещи към Вашият уеб сайт.

Когато публикувате нещо в тези източници включете линкове към вашият уеб сайт, стига това да е подходящо. Когато другите препратят и споделят вашето съобщение достигате до още повече потребители. Можете да помолите ваши партньори да включат линк на техните уеб сайтове. Ще е добре и вие да им върнете услугата. Друга добра практика в тази насока е да опитате да опитате и прилагате ключови думи в хинтовете на линковете (това е като застанете с мишка на линк често се показва поле в което се обяснява какво има на линка или накъде препраща). Това ще допринесе за покачването на успеваемостта на ключовите думи и ще покачи ранка в търсещите машини.

Местни каталози и портали

Ако предлагате продукти или услуги на местни клиенти, то локалните търсачки и портали са много добър начин да повишите откриваемостта си. Когато някой търси доставчик в неговият район Google често предлага резултати от локалните каталози.

Да обозначите компанията си на карта също е много добра стъпка. За целта използвайте http://www.google.com/places/ където можете да добавите адрес, детайли, категория, снимки, видео и други. Google ще трябва да потвърдят адреса ви с обратно обаждане или пощенска картичка, изпратена на посоченият от Вас адрес. Веднъж щом е потвърдено, вашата компания ще се визуализира при местни търсения.

Ключовите думи, входящи линкове и местни каталози са страхотен начин да популяризирате вашият уеб сайт в органичните резултати. А най-хубавото е че всички те са напълно безплатни! Очаквайте в следващата част описание на платени но особено ефективни методи за генериране на трафик.

One comment

Коментарите са затворени.