Маркетинг на мобилни приложения

mobile-applications-marketing

Преди само година – две добрата и интересна идея за мобилно приложение беше достатъчна да донесе успех и бързо популяризиране на апликацията. Днес това съвсем не е така. Маркетирането и популяризиране на приложението вече се равнява по важност на това приложението да е интересно, уникално, полезно и занимателно за потребителите.

Като маркетинг специалисти често убеждаваме клиентите си, че присъствието на тяхно приложение в AppStore или Google Play им дава достъп до нови или повече клиенти.

И двата маркета за приложения представляват сравнително нов за българският пазар канал, който все още не е пренаситен от приложения на преки конкуренти.

Имате ли добрата идея, добрият продукт или услуга и използвате ли добрите практики за маркетиране на мобилно приложение, които вече са се наложили, като успешни на чуждите пазари, където AppStore и Google Play са особено популярни рекламни площадки, то шансовете Ви за успех са доста добри.

Как да насочите вниманието на потребителите към Вашето приложение? Вижте няколко основни насоки и идеи, които са минимума, който можете да използвате за популяризирането му:

 

Бъдете оригинални!

Недейте просто да копирате добрите и успешни чужди приложения. Помислете за приложение, което би било първото по рода си. Разбира се това е трудно начинание, а и е много вероятно подобно приложение вече да съществува, затова разгледайте какво е налично, какво му липсва, какво можете да добавите и промените, така че да предизвикате потребителите да изтеглят точно Вашето приложение, а не това на конкурентите.

Изградете си стратегия!

За да постигнете дългосрочен успех, трябва да си изградите добра стратегия, която трябва да включва поне следните елементи:

  • Как да маркетирате приложението по уникален, интересен и запомнящ се начин?
  • Поставете се на мястото на своите клиенти. Какво приложение бихте си купили?
  • Опитайте да обмислите и формирате различни подходи над една и съща концепция.Разиграйте различни варианти и се спрете на този, който Ви изглежда най-печеливш.
  • Пренаситена ли е нишата, към която сте се насочили? Най-вероятно да! Опитайте да направите точно обратното на това, което лидера в тази ниша прави. Много е вероятно това да има моментален ефект.

Направете предложение, на което клиентите Ви не могат да устоят!

Казано с други думи – помислете как ще оформите цени, промоции и условия за покупка, които да звучат достатъчно примамливо и приемливо за клиентите Ви и разбира се да носят нужните Ви печалби.

Направете уеб сайт на приложението.

Изграждането на уеб сайт ще Ви даде възможност да представите по интересен и информативен начин приложението си и ползите от него. А наличието на уеб сайт за приложението ще Ви даде още една възможност да промотирате уеб сайта и съответно приложението, което той представя. Това може бързо да се превърне в един от най-успешните начини да наложите Вашето приложение.

Бъдете социални!

Използвайте предимствата на социалните мрежи, като Facebook, Twitter и други за да привлечете повече внимание, при това напълно безплатно. Публикувайте интересни и кратки идеи, фрази или ключови елементи от приложението, задавайте въпроси, накарайте хората да говорят за Вашето приложение, но запомнете – трябва да го правите по интересен и забавен за потребителите начин, не подхождайте директно към тях, приканвайки ги да свалят или закупят приложението Ви.

Блогвайте!

Направете си хубав блог и публикувайте в него статии редовно. Разберете, че блога и социалните мрежи са, като сиамски близнаци – винаги вървят ръка за ръка. Подберете подходящи тематични сайтове и блогове, които биха публикували статия за Вашето приложение – това може да доведе допълнителни потребители и клиенти.

Медия материали.

Създайте пакет с материали, които имат нужното качество да бъдат публикувани в различни медийни канали. Направете този пакет достъпен чрез Вашият уеб сайт. Също – предоставяйте промо кодове и други подаръци, от които потребителите биха могли да се възползват в ограничен период от време. Организирайте състезание на тема обвързана с приложението (или продукта) и обявете награди за потребителите. Поканете известни блогове да разпространяват промо кодовете безплатно. Помнете, че намирането на тематични блогове и сайтове и публикуването на информация в тях ви води директно към потенциалните Ви клиенти.

Въдици.

Както рибарите правят – залагайте въдиците още рано сутринта. Как? Създайте мистерия около приложението, може би дори нещо от типа „Очаквайте скоро“ и разпратете нюзлетър до потребители, които биха очаквали с интерес нещо ново около приложението. Ако пък заснемете кратко видео с любопитна информация, която отново създава допълнителна мистерия около приложението – това би допринесло съществено за залагане на въдицата с добра стръв.

Големият старт.

Целият шум, който сте създали около приложението, трябва да бъде последван от голямото му откриване за аудиторията. Разпратете нюзлетър до всички потребители с чиито имейли разполагате (и са дали съгласието си да бъдат информирани). Организирайте онлайн представяне на приложението и опитайте да въвлечете медии в отразяването му. Бъдете в светлината на прожектора.

Ако следвате тези стъпки и приложението Ви бъде публикувано в класацията „Най-добрите нови приложения“, то значи мисията е била успешна. Внимавайте – веднъж щом сте успели, трябва да намалите медийните прояви и да се фокусирате върху доброто обслужване на клиентите, иначе всички усилия до момента ще са били напразни.

Имате въпроси или търсите някой, който професионално да разработи и маркетира Вашето приложение? Свържете се с нас или ни изпратете запитване за оферта!