Accelerated Mobile Pages (AMP) и Facebook Instant Articles (FBIA) – защо и двете са важни

В днешно време мобилните уеб сайтове все повече изместват десктоп сайтовете като начин за търсене на информация из онлайн пространството бързо и в движение. За това е важно как е изграден Вашият уеб сайт. Сложни процеси, огромно съдържание, слаба връзка – всичко това бави зареждането на уеб сайта на устройствата на потребителите, най-вече на мобилните телефони.  Ако Вашият сайт се зарежда прекалено бавно, голяма част от потребители няма дори да изчакат да се зареди докрай и ще потърсят на друго място нужното им.

Facebook и Google работиха в насока за пoдобрение на тези недостатъци предоставяйки удобно и бързо решение. Резултата е създаване на Facebook Instant Article и Google Accelerated Mobile Pages (AMP). И двете целят съдържанието (главно текстове и снимки) да се зарежда по-бързо на мобилни устройства и да улеснява потребителите, както и да задържа тяхното внимание на конкретната уеб страница.

 

Facebook-v-Google

Facebook Instant Article работи вътре във Facebook приложението, позволявайки на компаниите да публикуват статии директно във Facebook News Feed. Това значи, че потребителите могат да отворят и прочетат цялата Ви статия докато са в своя Facebook акаунт. За Facebook това е голямо преимущество тъй като по този начин не губят интереса на потребителите и те остават активни в приложението. А същевременно компаниите представят своят предмет на дейност до голяма аудитория. Външни линкове също могат да бъдат добавяни в статиите.

 

screen_fast

Google Accelerated Mobile Pages е създаден на по-различен принцип. Докато Facebook Instant Article работи вътре в приложението, AMP статиите се визуализират в уеб браузъра на Google при търсене в каросел. Тези резултати се различават от стандартните по това, че се визуализират лога и икони и главно текстове за представяне на компанията без допълнително утежняване на съдържанието за да става зареждането по-бързо.

 

amp
И двата типа страници – Facebook Instant Article и Google Accelerated Pages, се разработват на HTML, и разработчиците трябва да спазват точният формат тъй като преди публикуване минават проверка и одобрение през Facebook и Google. Веднъж одобрени, разработчиците могат да публикуват неограничен брой страници и статии от базата им данни.

По данни на Facebook, статиите публикувани е News Feed се споделят 30% повече в сравнение с други мобилни уеб статии, зареждат се 10 пъти по-бързо и 70% по-малко потребители ги пренебрегват като съдържание.

Вместо да създавате нова страница, Google пък е насочен към кеширане и рендиране на съдържанието още преди потребителя да е тапнал на страницата за да я прегледа. Използва се олекотен HTML код, AMP HMTL, за да може зареждането да става бързо и безпроблемно. Google Accelerated Web Pages се зареждат 4 пъти по-бързо от обикновените страници и използват 10 пъти по-малко ресурс и данни.

Трудно е да се направи конкретно сравнение кой метод е по-успешен. И Google и Facebook се използват от огромен брой потребители дневно. Google реализира повече от 3,5 милиарда търсения дневно, докато Facebook се използва от 1,65 милиарда потребители всеки ден, които прекарват 20% от времето си в приложението. При избора коя платформа да използвате, е важно да вземете под внимание къде бихте имали по-добра реализация спрямо аудиторията.

Оптимизацията за търсещи машини и връзка със социални мрежи са важни елементи за генериране на трафик към всеки уеб сайт. Facebook News Feed Ranking и Google PageRank разчитат на показатели за ефективността като брой зареждания на дадена страница, посещения, както и на ревюта.  Facebook и Google предлагат възможности за привличане и задържане на интереса на потребителите. Ключов елемент за успеха на всеки уеб сайт и популяризирането му.

За да бъде успешен и Вашият уеб сайт, възползвайте се от възможностите които Facebook News Feed и Google Accelerated Mobile Pages предлагат и оптимизирайте съдържанието представяно на потребителите за максимална ефективност.

Ако желаете създадете съдържание с  Google Accelerated Mobile Pages (AMP) или да създадете Facebook News Feed статии с Facebook Instant Articles (FBIA), свържете се с екипа на Екзисто.