В днешно време мобилните уеб сайтове все повече изместват десктоп сайтовете като начин за търсене на информация из онлайн пространството бързо и в движение. За това е важно как е изграден Вашият уеб сайт. Сложни процеси, огромно съдържание, слаба връзка – всичко това бави зареждането на уеб сайта на устройствата на потребителите, най-вече на мобилните телефони. Ако Вашият сайт се зарежда прекалено бавно, голяма част от потребители няма дори да изчакат да се зареди докрай и ще потърсят на друго място нужното им.
Facebook и Google работиха в насока за пoдобрение на тези недостатъци предоставяйки удобно и бързо решение. Резултата е създаване на Facebook Instant Article и Google Accelerated Mobile Pages (AMP). И двете целят съдържанието (главно текстове и снимки) да се зарежда по-бързо на мобилни устройства и да улеснява потребителите, както и да задържа тяхното внимание на конкретната уеб страница.
Facebook Instant Article работи вътре във Facebook приложението, позволявайки на компаниите да публикуват статии директно във Facebook News Feed. Това значи, че потребителите могат да отворят и прочетат цялата Ви статия докато са в своя Facebook акаунт. За Facebook това е голямо преимущество тъй като по този начин не губят интереса на потребителите и те остават активни в приложението. А същевременно компаниите представят своят предмет на дейност до голяма аудитория. Външни линкове също могат да бъдат добавяни в статиите.
Google Accelerated Mobile Pages е създаден на по-различен принцип. Докато Facebook Instant Article работи вътре в приложението, AMP статиите се визуализират в уеб браузъра на Google при търсене в каросел. Тези резултати се различават от стандартните по това, че се визуализират лога и икони и главно текстове за представяне на компанията без допълнително утежняване на съдържанието за да става зареждането по-бързо.
И двата типа страници – Facebook Instant Article и Google Accelerated Pages, се разработват на HTML, и разработчиците трябва да спазват точният формат тъй като преди публикуване минават проверка и одобрение през Facebook и Google. Веднъж одобрени, разработчиците могат да публикуват неограничен брой страници и статии от базата им данни.
По данни на Facebook, статиите публикувани е News Feed се споделят 30% повече в сравнение с други мобилни уеб статии, зареждат се 10 пъти по-бързо и 70% по-малко потребители ги пренебрегват като съдържание.
Вместо да създавате нова страница, Google пък е насочен към кеширане и рендиране на съдържанието още преди потребителя да е тапнал на страницата за да я прегледа. Използва се олекотен HTML код, AMP HMTL, за да може зареждането да става бързо и безпроблемно. Google Accelerated Web Pages се зареждат 4 пъти по-бързо от обикновените страници и използват 10 пъти по-малко ресурс и данни.
Трудно е да се направи конкретно сравнение кой метод е по-успешен. И Google и Facebook се използват от огромен брой потребители дневно. Google реализира повече от 3,5 милиарда търсения дневно, докато Facebook се използва от 1,65 милиарда потребители всеки ден, които прекарват 20% от времето си в приложението. При избора коя платформа да използвате, е важно да вземете под внимание къде бихте имали по-добра реализация спрямо аудиторията.
Оптимизацията за търсещи машини и връзка със социални мрежи са важни елементи за генериране на трафик към всеки уеб сайт. Facebook News Feed Ranking и Google PageRank разчитат на показатели за ефективността като брой зареждания на дадена страница, посещения, както и на ревюта. Facebook и Google предлагат възможности за привличане и задържане на интереса на потребителите. Ключов елемент за успеха на всеки уеб сайт и популяризирането му.
За да бъде успешен и Вашият уеб сайт, възползвайте се от възможностите които Facebook News Feed и Google Accelerated Mobile Pages предлагат и оптимизирайте съдържанието представяно на потребителите за максимална ефективност.
Ако желаете създадете съдържание с Google Accelerated Mobile Pages (AMP) или да създадете Facebook News Feed статии с Facebook Instant Articles (FBIA), свържете се с екипа на Екзисто.