От HTTP към HTTPS – повече сигурност в уеб

https-2
Неотдавна се заговори за HTTPS, като критерий, който би могъл да повлияе на резултатите в търсенето в Google. Сега се очаква масово SEO специалистите да стартират криптиране на сайтовете с HTTPS, отговаряйки на изискванията на клиентите, които винаги искат да са в топ резултатите в търсачките.

Реалността всъщност е друга: Сигурността е топ приоритет за Google и компанията инвестира много в тази насока, стремейки се да подсигури използването на най-добрите практики, като например HTTPS криптирана връзка по подразбиране.

Какво е HTTPS?

При стандартните HTTP (hypertext transfer protocol или Протокол за трансфер на хипертекст) сайтове трафика е некриптиран, тоест няма код, който би предотвратил неоторизиран достъп и злонамерени атаки или проследяване на действията, които потребителите извършват в уеб сайта.

Всеки сървър (switch, gateway, router) през който преминава вашият трафик за да достигне до сървъра на който е хостнат вашият уеб сайт, може да прочете тези данни, когато те са в некриптиран вид (HTTP).

Когато уеб сайта използва HTTPS, тогава данните са криптирани и на практика само вие и уеб сайта знаете какви действия извършвате на този уеб сайт. Реално HTTPS е сбор на два протокола: HTTP + TLS .

HTTPS не е само защита на данните, реално осигурява сигурност в три направления:

  • Удостоверяване на сайта – потребителя може да е сигурен, че уеб сайта е гарантирано този, за който се представя
  • Достоверност на данните – наличието на HTTPS удостоверява, че няма подправени от хакери данни в уеб сайта
  • Криптиране на данните – всичко, което споделяте в уеб сайта и предприемате, като действия е защитено

Голяма част от усилията на специалистите в Google са насочени именно в тази насока – да се уверят потребителите, че сайтовете до които достигат чрез Google са сигурни.

За да постигнат тази цел, екипа на Google създаде специално за уеб разработчиците насоки, за това как да интегрират HTTPS и предотвратят злонамерени атаки от хакери.

Според специалистите – тези усилия дават положителни резултати, което естествено води до това Google да включва наличието на HTTPS в уеб сайт, като критерий в алгоритъма за търсене.

Към този момент тежестта на този фактор при извеждане на резултати при търсене е много малка в сравнение с други критерии (като например уникално съдържание), но с течение на времето това е много вероятно да се промени и наложи на разработчиците да предвиждат използване на HTTPS за да се достигне по-бързо до уеб в който сайтовете са сигурни и потребителите защитени.

Искате ли и Вашият уеб сайт да гарантира сигурност за потребителите? Свържете се с екипа на Екзисто за прилагане на SSL сертификати за сигурност на Вашият уеб сайт.