iPhone 6 и iBeacon – нови тенденции при персоналното обслужване на клиенти

Маркетинг мениджърите очакват с нетърпение представянето на новият iPhone 6 на Apple събитието, което ще се проведе на 9ти Септември 2014г.

Както винаги преди подобно събитие се носят различни слухове за възможностите, които ще представя новата версия на iPhone, но тук ще насочим вниманието към тези, които касаят или биха касаели маркетинг специалистите.

Според непотвърдена информация се очаква новият iPhone да се предлага в два размера на екрана – 4.7 инча и 5.5 инча – по-голям екран от познатите до момента модели.

По-големият екран ще предоставя повече възможности за преглед на мобилни реклами – мултимедия, видео, а по-голямата батерия (и енергийна ефективност) ще подобри технологията, в която Apple доминира – iBeacon.

iBeacon e нова технология, която се базира на Bluetooth свързаност между iPhone и специални устройства от така нареченият тип „weareables“ (преносими, като например гривни, клипсове за обувки и други), които записват информация и я предават безжично чрез Bluetooth Smart (Bluetooth BLE , Bluetooth LE или Bluetooth 4.0) към смартфони.

Информацията може да бъде движение, пулс, температура, проводимост на кожата, и други.

Използването на този нов канал от специалистите, които се занимават с мобилен маркетинг нараства съществено, което прави и системата iBeacon все по-популярна.

В сърцето на системата е свързаността между смартфон и устройства, които се наричат beacon-и.ibeacon

Beacon – ите излъчват радиосигнал, който се улавя от смартфоните на разстояние от 50-70 метра от източника.

Съвременните мобилни устройства могат да калкулират разстоянието до beacon-а и в случай че са в обхват на три или повече beacon устройства, то местоположението Ви се отчита с точност до няколко сантиметра.

Трансформирането на мобилните навици на потребителите изисква промяна и в подхода към клиента и като цяло промяна в таргетирането и достигането по нов, атрактивен и удобен за потребителите на мобилни устройства начин.

Как работи реaлно и каква е ползата от iBeacon?

Едни от първите, които разбират и се възползват от предимствата на iBeacon са търговски компании, опериращи в сферата на търговията на дребно (дори самите Apple, които разполагат с над 430 магазина в цял свят).

В нарастващото търсене на полезни техники за това как един магазин или шоурум да привлече успешно вниманието на потребителите, iBeacon идва, като особено полезен инструмент.

Когато клиент посещава определен магазин чрез iBeacon може да се проследи неговото поведение – от какви продукти се интересува, какво разглежда и т.н.

На база събраната информация собственика на магазина може да организира специална промоция, която да обхваща именно тези продукти или дори да насочи вниманието на потребителя към други подобни, по-подходящи според профила на клиента.

Спомняте ли си прословутата сцена от филма „Специален доклад“, в която Том Круз влезе в магазин в който имаше билборд, който се обърна персонално към него?

minority-report-340x203
Може би не сме далеч от тази реалност, като все пак вземем предвид, че на този етап диалога между клиента и търговеца се осъществява чрез смартфон, което осигурява повече дискретност.

Могат да се организират много и интересни кампании от тип „игри“ при които само притежателите на iBeacon получават достъп до промоции и по-добри цени и само тези потребители могат да открият тези продукти.

ibeacon2

Или ако говорим за предпочитания на клиента – представете си магазин в който се „пази“ информация и се обслужват адекватно предпочитанията на клиента по отношение на обстановката (осветление, музика на заден фон и други.), което би допринесло съществено за неговият комфорт по време на пазаруване.

А ако оставим пазаруването настрана и погледнем други аспекти от ежедневието ни можем да открием още интересни приложения на iBeacon: например в ресторанта iBeacon може да ни упъти към резервираната от нас маса, да ни позволи да си поръчаме директно от смартфона и още много други.

Музеи, галерии, домове и офиси – навсякъде, където Ви хрумне може да се намерят приложения при това срещу минимална инвестиция.

Стремейки се да сме запознати с новите технологии и опитвайки се да отгатнем накъде ще се насочи потребителското внимание, екипа на Екзисто вече разполага с няколко beacon устройства, с които провеждаме интересни експерименти. Потърсете ни ако и Вие имате интересни идеи и искате да сте от първите, които ще се обърнат персонално към своите клиенти използвайки iBeacon.

gimbal2