Adweek публикува тази седмица интересно проучване, проведено в САЩ през Август и Септември 2014г. от SapientNitro.
Проучването е насочено към потребителското поведение и по-конкретно – как пазаруват потребителите и кои са факторите за покупка при скъпи продукти и по-евтини такива.
Данните са представени с инфографика, която разделя факторите при покупка на скъпи стоки и такива при покупка на по-евтини продукти:
При покупки над 1000 USD броя на потребителите закупили продуктите онлайн е почти равен на този, закупили продукта от реален магазин, като 19% от анкетираните са направили скъпа покупка над 1000 USD през последните два месеца.
Най-често скъпите покупки онлайн са за електроника – 49%, туристически продукти – 21% и 12% за други.
В реалните магазини електрониката също е водеща категория покупки – 36%, 29% от скъпите покупки са за мебели и стоки за дома, а 17% за други продукти.
Преди покупка, 54% от потребителите споделят, че са направили проучване и 74% от тези потребители са посетили различни уеб сайтове, преди да вземат своето решение.
Как потребителите научават за продукт?
29% от потребителите споделят, че са открили продукт от уеб сайт на търговец. 17% от потребителите направили покупка, са научили за продукта от реклама по телевизията или радиото. 15% от аудиторията е научила за продукта от приятели и познати и 15% са намерили продукта в уеб сайта на производителя.
Най-голямо влияние при скъпите покупки оказват продуктовите ревюта, реализирани от трета страна – 39%, следвано от познаването и доверието в марката на продукта – 22%. 19% споделят, че приятели и познати са ги посъветвали да закупят продукта, а 11% са били повлияни от консултантите в магазина.
40% от потребителите са споделили в социалните медии за направената от тях покупка.
При покупките под 10USD нещата стоят по по-различен начин:
46.2% от потребителите са реализирали онлайн поръчка на стойност под 10% през последните два дни.
При онайн поръчките с ниска стойност, най-често пазаруваните категории са Забавление – 22%, 22% други и едва 16% Електроника.
При офлайн поръчките 75% от потребителите са реализирали поръчки в реални магазини, от които 44% са закупили храна и напитки, 19% други продукти, а 13% са закупили дрехи и други от областта на модата.
Само 27% от потребителите провеждат проучване преди да направят покупка на ниска стойност, като проучването сочи, че една трета от тези потребители търсят онлайн купони за намаления.
Най-голямо влияние при закупуването на продукт до 10USD оказва познаването и доверието в марката на продукта – 35%. Ревюта на продукта от трета страна влияят на 31% от анкетираните, съвет от приятели и познати – 16% и други фактори – 7%.
Социалните медии тук не са основен фактор за покупка, само 2% от потребителите споделят, че са научили за продукта от социалните мрежи и едва 13% споделят за направена от тях покупка на стойност под 10 USD.