Знаете ли защо рекламата в Google е един от най-успешните начини да промотирате вашия продукт, услуга, да увеличите продажбите си или наложите вашата марка?
Отговора е сравнително кратък – Google Adwords e рекламата, която потребителите търсят. За разлика от повечето рекламни методи, Google платформата използва факта, че потребителите търсят по определена ключова дума, която извиква и вашата реклама, ако отговаря на търсенето. В този случай, когато потребителя вижда резултат, който го интересува той може изобщо да не обърне внимание на това дали е кликнал на рекламно съобщение или на органичен резултат стига да предлага това, което той е търсил.
Това е модела на Pull рекламата, при който потребителите гледат това, което са търсили. Другият модел се нарича Push реклама, където най-яркият пример е банер рекламата – без да са търсени, банерите се показват, заемат от пространството, разсейват вниманието и в повечето случаи или дразнят потребителя и той затваря страницата без изобщо да види рекламният продукт, или подсъзнателно игнорира банера и продължава нататък с четено на страницата. Това е така наречената „banner blindness“ – до такава степен потребителите са свикнали с местоположенията и размерите на банерите, че ги игнорират подсъзнателно.
Обратно към Google Adwords рекламата. Доказала се като най-голямата търсеща машина, Google обслужва 90% от търсенията в цялата мрежа. Скъпо ли е да рекламирате в Google? Това е друго голямо предимство на Adwords рекламата – заплащате толкова, колкото сте склонни да отделите и според предварително зададеният ви бюджет. Разбира се това не гарантира възможно най-добри и ефективни резултати, но кампанията със сигурност ще допринесе за по-бързото популяризиране на компанията и продуктите или услугите, които предлага.Освен това заплащате едва когато има реализиран клик на вашата реклама, тоест има резултат от рекламата ви, а не на импресия, както например са банер кампаниите.
Всеки може да стартира своя кампания, но е по-добре да разчитате на професионалисти, тъй като се изискват опит и познания за управлението на кампанията, тъй като това е процес, който изисква ежедневно внимание и промени при необходимост.
Как се организира и стартира една рекламна кампания в Google Adwords?
- Преди всичко е необходимо да имате потребителски акаунт и избран начин за заплащане на задълженията към Google.
- Следващата стъпка е подбор на ключови думи, при които ще се визуализира вашата реклама. Това е съществен процес, тъй като от това зависи до каква степен кампанията ще се радва на популярност и ефективност. Подбора е важен още поради факта, че кликването при различните ключови думи се таксува с различна цена и може да се окаже, че дневният ви бюджет за реклама е изразходен само с няколко клика, без съществен резултат.
- Създаваме рекламни съобщения – ефективни, кратки и с ясни послания за ползите, които потребителите ще получат ако изберат вашите продукти и услуги.
- Определяме кои страници ще се визуализират при клик на рекламата – Google Adwords дава възможност да посочим съобщението кои конкретни страници да визуализира. Кампанията ви може да се състои от няколко рекламни съобщения и всяко едно от тях да води към отделна страница от вашият уеб сайт.
Това са само основни настройки на една кампания. От този момент до края на кампанията се правят ежедневни прегледи, оценки на ефективността, оптимизация на ключови думи, бюджети и промени на съобщения и други промени и настройки при необходимост.
В края на рекламният период, екипа ни изготвя подробен доклад за ефективността от рекламната кампания и постигнати резултати, който включва и препоръки за промени, които съгласуваме съвместно.