Вашият уеб сайт оптимизиран ли е за мобилни устройства?

Когато Google въвеждат промени в алгоритъма си за търсене, рядко става ясно конкретно какви са те или точната дата, на която ще бъдат въведени.

Изненадващо обаче в края на м.Февруари, в блога си Google публикува пост, с който официално съобщава за съществена промяна, която ще влезе в сила на 21-ви Април 2015г.

Нуждата от нов алгоритъм е предизвикана от цялостната промяна в потребителското поведение и по-конкретно нарастващият достъп до интернет от мобилни устройства, което прави налага резултатите от потребителските търсения в Google да са оптимизирани за смартфони.

Според информацията след промяната на алгоритъма, от 21-ви Април наличието на мобилна версия на Вашият уеб сайт ще бъде третирана със съществен приоритет и ще дава предимство пред уеб сайтове, които не са оптимизирани за мобилно устройство.

Как да се подготвите за така нареченият „Мобилен Армагедон“ (mobilegeddon)?

Избора е следният: или ставате „мобилни“ или ставате „невидими“.

mobile-web-site

До този момент наличието на мобилна версия бе конкурентно предимство. Сега, след предстоящата промяна мобилните уеб сайтове бързо ще се превърнат в задължителна част от уеб представянето на всяка фирма, организация или лице, които държат да бъдат откриваеми в мобилното търсене.

Видим ли е вашият уеб сайт от мобилни устройства?

Можете лесно да проверите това, като използвате Google Webmasters инструмент , който ще анализира дали страницата Ви е с дизайн, който позволява преглед от мобилни устройства и съответно да научите, дали след промените сайтът Ви ще бъде индексиран добре.

Тези от Вас, които все още нямат мобилна версия и държат на доброто позициониране в резултатите на Google имат известно време да предприемат нужните промени.

Наличието на мобилен уеб сайт може да се подсигури чрез два подхода:

1. Създаване на отделна мобилна версия, която да е достъпна от поддомейн от типа m.vashiatwebsite.com.

Най-често мобилната версия, разположена на поддомейн е олекотена или частична версия на уеб сайта, която представя най-важната информация за Вас и предлаганите от Вас продукти и/или услуги.

Тъй като е предназначена за мобилни устройства, при разработката на мобилна версия се избягват тежки файлове, видео и други, които биха затруднили браузването на уеб сайта от мобилно устройство.

Още през 2011 година споделихме с Вас статия, която споделя предимствата от това да разполагате с мобилна версия на уеб сайта, като в статията има отделено специално внимание на това как Google третира с предимство мобилните уеб сайтове.

Днес и с оглед на предстоящите промени факторът „мобилна версия“ придобива основно значение.

Вижте разработените от Екзисто мобилни уеб сайтове или се свържете с нас, за да направим мобилна версия на Вашият уеб сайт и запазим или подобрим позициите Ви в Google.

2. Създаване на нов, респонсивен (responsive) уеб сайт.

Макар да не е потвърдена информацията, очакванията са Google да отдаде предпочитания към адаптивните (responsive) уеб сайтове, пред отделните мобилни версии.

Причините за това респонсивните уеб сайтове да бъдат изтъквани, като по-доброто мобилно решение се дължат на по-доброто поведение и потребителско преживяване, които предоставят.

Предимствата на сайтовете с адаптивен или responsive дизайн можете да научите в тази статия, в която сме разказали в детайли за спецификата на този тип решения. Разбира се в случай че предпочитате личен контакт – потърсете ни и с радост ще разкажем за опита ни в разработка на уеб сайтове с responsive уеб дизайн.