Петте основни грешки допускани при писането на съдържание за уеб сайт

Без значение колко брилянтен е дизайна на един уеб сайт, в крайна сметка потребителите решават дали да останат на него, най-вече заради информацията, която той предлага. Ефективността на всеки уеб сайта се крепи до голяма степен на неговото текстово съдържание и оформление на текста.Поради тази причина трябва да се обърне сериозно внимание на текстовете в уеб сайта, точно толкова, както на неговото правилно програмиране и красиво оформление.

Има много грешки, които могат да бъдат допуснати при писането на съдържанието, част от които са представени в настоящата статия. Най-важното, което трябва да се признае, е че текстовете са последното нещо, което се мисли при изработката на уеб сайт и често организацията и структурирането му остават накрая за да се спазят бързите срокове за изработка.Ето няколко от най-често допусканите грешки и съвети как да се избегнат те:

Грешка №1 Писане в стил „Ние“
Бидейки част от компанията хората отговарящи за текстовете и оформлението им лесно се идентифицират с продуктите и услугите, които предлага тя. Когато са вложени много интелектуални и емоционални усилия в иновацията и предлагането на всеки продукт е напълно нормално да искате да покажете на целият свят, каква е историята Ви и всичко свързано с продуктовото установяване.

Проблема е, че останалата част от света не е толкова заинтересуван от Вашата история. Клиентите нямат време да оценят колко велик сте Вие, като личност съпричастна с производството на продукта. Това е така, защото клиентите Ви са заети с това да търсят начини да подобрят собственият си живот, а не как Вашият се е променил.Важно е текста на страницата да дава отговор на въпроса „Имат ли нещо като за мен?“

Доброто описание на категория продукти представя малко за опциите на продукта, малко повече за ползите и най-много съдържание за опита и последствията от използването на продукта.

Например:
Опция: До 100 цикъла в минута
Полза: По-бързо производство
Опит: Производството на повече продукти на смяна означава, че ще надминете в пъти очакваните количества и дори можете да получите повишение!

Най-често срещаме страници, които представят 80% опции на продукта и 20% отделят за неговите ползи.По-доброто разпределение ще бъде ако определите например 50 думи за опции, 100 за ползите и 150 за положителният опит от използването на продукта.Между другото залагането на максимум думи за описание на продукт е добра практика, улеснява дисциплинирането при писането на текстовете за уеб сайт.

Обръщайки по-голямо внимание на опита, който клиента ще получи при използването на продукта, Ви кара да застанете от неговата позиция и да говорите от негово име, като по този начин реално осъзнавате, кои са нещата, които той има нужда да научи за Вашият продукт, а именно – как той ще му е полезен реално.Така давате шанс на клиента да се „припознае“ и открие че точно това е търсил и това е продукта за него.

Примера по-горе е валиден за работник във фабрика. Ако обаче продуктите ни са насочени към мениджърите, то тогава посланието и ползите трябва да бъдат представени по друг начин. Така стигаме и до друга важна отправна точка – да познавате клиентите за които пишете текстовете, съответно кои са нещата, които те искат да прочетат.

Най-лесният начин да ориентирате текстовете спрямо нуждите на клиента, е да се обърнете към настоящите си партньори и да ги попитате – защо купуват от Вас, защо не, как им се е отразил бизнеса с вашата компания, повлиял ли им е по някакъв начин.

Грешка №2: Да скрием следите
Ако не могат да го разберат сте мъртви.

На потребителя му трябват няколко секунди за да реши дали да остане на уеб сайта. Ако не можете да комуникирате моментално защо вашият уеб сайт е важен за тях, значи нямате шанс да споделите ползите от продуктите и услугите, които предлагате.

Заглавието трябва да подсказва каква е насоката на текста под него, да води посeтителя към целият текст, да му дава причина да продължи да чете.

Ако текстописеца е част от компанията (не е нает външен човек) и не е наясно с правилата и техниките за оформление на текста, могат да се отнесат към текста, като към писане на роман, предполагайки, че посетителите ще четат всеки текст на сайта от начало до край.

Това предположение ще е пагубно, хората сканират страници, погледа им подскача на екрана, търсейки нещо за което да прочете. Най-често се изчитат заглавията и първите няколко реда от текста. Очакването че някой ще прочете цялата статия, от начало до край е хубаво, но не е реално. Най-важните думи на страницата трябва да са ней-лесни за намиране, прочитане и разбиране и именно затова се слагат в заглавието. Бързи съвети за това как да не погребвате следите:

– Преди да започнете да пишете се запитайте кое е най-важното което искам посетителите да разберат посещавайки страницата? Това ще е вашата следа и насока.
– Подчертайте я с удебелен шрифт.
– Използвайте ясни изрази.
– Приложете най-важните си отправни точки като под-заглавия

Грешка №3: Посредствени мета тагове, заглавия и описания
Мета заглавията се визуализират в табовете на браузера. Някой мета елементи имат огромно влияние върху поведението на потребителите, разпознаваемостта на марката и привличането на потребители. Мета таговете са части от HTML код, които се четат главно от търсещите машини. Въпреки това два мета тага имат отношение и към потребителите, при това са от критично значение за текстописците.

Мета заглавието описва темата на страницата и в идеалният случай е 65 знака или по-малко. Посетителите виждат мета заглавието в техният браузер, както и в резултатите от търсещите машини. Те са най-важната информация, която Google и другите търсачки четат на всяка страница. И тъй като те са толкова важни за търсачките, включването на основни ключови думи в заглавието е закон. За потребителите заглавието на страницата трябва ясно и директно да описва насоката на страницата. Като допълнение заглавието може да представя и бранда и или името на компанията за да спомогне нейното популяризиране.

Мета описание
То е около 155 символа и представлява извадка от текста, която се визуализира под линк или при търсене в търсещите машини.То може да ви отличи и от останалите резултати в търсачките.Няколко съвета за съставяне на добро мета описание:
– Не прекалявайте с много думи, това ще направи описанието ви да прилича на спам. Например „Имаме промоционални кафе чаши, специални чаши, специални кафе чаши, специални чаши за кафе“
– Не използвайте много удивителни!!! Прекомерната пунктуация може да бъде приета като агресия и прогони потребителите
– Избягвайте екстравагантни послания, може да подронят авторитета ви
– Опишете бонус с който да предизвикате клик на страницата Ви. Например „Поръчвате един брой и получавате един подарък“
– Фокусирайте се на потребителските ползи на Вашият продукт и услуга
– Споменете Вашето разположение, адрес или контакт, така търсещите веднага ще могат да ви потърсят

Грешка №4: Да кажеш твърде много
Краткостта е душата на текста. Вижте защо ТУК.

Грешка №5:
Ако предположим че сте написали страница с брилянтен текст, все още няма да си струва без силни елементи, предизвикващи потребителя към действия. Глупаво е да се предполага, че клиента ще бъде вдъхновен от текста по начин, който да го предизвика да се обади или попълни онлайн формата за контакт и да и Ви помоли да се свържете с него. Истината е, че в света на уеб маркетинга потребителите искат вие да ги водите. Ако трябва те да мислят каква да е следващата стъпка, която да предприемат значи вече сте ги изгубили.

Елементите които предизвикват към действие са няколко типа:

– Направи поръчка
– Абонирай се
– Поискай оферта
– Виж повече

Прилагането на подобни елементи на всяка страница е първа стъпка. Избора на правилният елемент според съдържанието на страницата е втората.

За съжаление на повечето уеб сайтове, посланията които следва да предизвикват потребителска реакция са дълги, слаби и скучни. Помнете – клиента иска Вие да водите. Може да не е готов да поръча, но пък да иска да си изтегли документация за продукта. Днес ще я изтегли ако елемента е приложен и утре това за вас може да е реализирана поръчка.

Smashing Magazine

By Brad Shorr
June 29th, 2011
Content, Copywriting