Има едно правило, което важи най-вече за малки компании – те се интересуват от своите клиенти и ги е грижа за тях. За всяка малка компания клиентите не са просто още едно колело в механизма, те са спасителна лодка. Много малки компании разчитат на лоялността на своите клиенти и за да я подхранват ефективно, собствениците на малки компании се стараят техните клиенти да са добре обслужени и обгрижени.
На тези компании представяме няколко съвета за това какво да направят за да стане престоят на техните клиенти на фирмения уеб сайт още по-приятен и полезен.
Мобилна версия на уеб сайт
Употребата на мобилни устройства сега се разраства със скоростта на светлината, което прави разработката на мобилна версия на уеб сайт напрактика задължителна. Мобилна версия на уеб сайта означава, че клиентите ви ще имат достъп до информацията за вашите продукти и услуги дори и да са в движение и извън офиса. Също така ще е доста по-лесно да споделят и покажат вашия сайт на приятели и партньори, а те на техни приятели и така нататък, докато реално осъзнаете че с мобилната версия на уеб сайт достигате до един по-голям брой потребители. В случай, че разработката на мобилна версия на уеб сайта е нещо, което не можете да си позволите като разход, то обсъдете с разработчика на вашия уеб сайт възможността решението да е видимо и достъпно през възможно най-голям брой браузери и устройства.
Основна информация
Важно е да разберете – клиентите ви търсят информация.Точка. Дори и ако са посетили вашия уеб сайт с намерение за покупка, първо ще искат да проучат различни възможности и детайли за това което възнамеряват да закупят. За да ги улесните в тази задача убедете се че сте представили основната информация, заради която посетителите идват на уеб сайта. Погрижете се и отделете време за да приложите ръководство за ползване, условия за сервиз, гаранция, таблици с размери и много други насоки, които ще улеснят клиентите Ви в получаването на всичко необходимо, като информация.Така не само ще покажете че се интересувате от нуждите на клиентите си, но и ще направите от Вашия уеб сайт ценен информативен ресурс, към който потребителите ще се връщат отново и отново.
Изисквайте прилагането на AJAX за лесните задачи, но не прекалявайте!
Имплементирането на AJAX функционалности може много да допринесе за Вашия уеб сайт в това да го направи изключително приятен за използване. Посредством тази технология достъпа до информацията се получава доста по-бързо и интуитивно и дава възможност за безпроблемен преглед на съдържанието от потребителите. Въпреки това – внимавайте! Твърде много JavaScript може да забави уеб сайта и да обърка потребителите, което в крайна сметка може да ги откаже и да напуснат уеб сайта, с което ще ги изгубите като клиенти.
Намирането на точния баланс зависи от вида на вашия уеб сайт и продуктите и услугите, които предлагате, затова е най-добре предварително да дискутирате тези детайли с разработчика на уеб сайта. Някой успешни примери за използване на AJAX технологии: Зареждане и смяна на продуктови изображения, проверка и визуализиране на грешка в страници с форма за поръчка.
Бърза помощ
Понякога, без значение колко подробна е информацията за продуктите Ви, пак няма да е достатъчна за някои потребители, въпроси винаги ще изникват и клиентите Ви ще имат нужда от помощ. Как може да ги улесните? Организирайте секция Често Задавани Въпроси със съответните отговори, линкове към допълнителни източници и най-вече – приложете на видно място начини за връзка с Вашата компания – телефон, имейл или физически адрес – нека потребителя има правото на избор да ви потърси по предпочитан от него начин. Начините за контакт с вас трябва да са достъпни от всяка страница на уеб сайта.
По-добре да е просто и добре организирано!
След всичко което споделихме за представянето на детайлна информация, използването на AJAX, за представяне на контактите и начина за връзка с Вас, следва да обърнем внимание на дизайн оформлението, което ако не подходите внимателно може да провали изцяло уеб сайта ви. Трудно е за човек, който не е дизайнер да определи точно какво трябва да е оформлението на уеб сайта, затова ето един полезен съвет. Харесайте дизайн който би бил подходящ за вашия уеб сайт, погледнете го и си задайте въпроса“Какво мога да премахна от тук, за да е по-лесен сайта за използване? Кое може да е излишно?“ Може това да е цял блок с менюта или информация, а може да е просто заден фон, рамка или друг елемент от графичното оформление.
Веднъж започнете ли да премахвате различни елементи, после ще преминете към цели страници, и така докато не достигнете до резултат в който сами сте се убедили, че по-изчистена визия, организирана и интуитивна, няма как да се получи.