В септемврийския брой на списание .Net отговорихме с експертен съвет на въпрос на Мария Радева от Варна. Въпроса е свързан с широко дискутирана тема готовите или custom решения за електронна търговия са по-добри. Темата е особено актуална – вижте целият материал, с което се надяваме да сме полезни на всички онези, които си задават същият въпрос:
Въпрос:
„Желая да направя онлайн магазин за продуктите, които продаваме. Кое е по-добре: да поръчам да ми направят уникален онлайн магазин или да си закупя готова платформа, която ще бъде преправена според личните ми нужди: интеграция с Facebook, показване на промоции във Facebook, както и споделяне и харесване на продукти?“
Мария Радева от Варна
Ралица Добрева от Екзисто отговаря:
Здравейте Мария,
Въпроса обикновено бързо се решава с ревизия на наличните бюджети. На пръв поглед готовите решения бързо печелят клиента с ниската си цена. Избирате готов дизайн, прилага се в готова платформа, още няколко настройки и така за ден – два сте собственик на магазин, при това без да влагате сериозни средства. Евтиното обаче често излиза скъпо. Може да се окаже че и някой друг е харесал същия дизайн, или че готовата платформа всъщност не е подходяща за продуктите, които предлагате. Възможни са преработки в известна степен, които на професионален жаргон се наричат “кръпки” и това не е случайно. Така реално магазина се обрича на фалит или клиента преминава към изграждане на собствено уеб решение, но на цената на доста изгубено време и загубени потребители. Изработката на електронен магазин от друга страна представя доста предимства и полза за клиента, като:
- Изработка на специфичен дизайн – ще се отличавате от останалите, ще въплъщава Вашата корпоративна идентичност и ще отговаря на продуктите, които ще предлага електронният Ви магазин. Tаргетирате с оформление директно Вашата аудитория и потенциални клиенти.
- Продукти – потребителя идва на Вашият уеб сайт защото търси Вашите продукти. Можете ли да продавате парфюм, рокля и дамска чанта по един и същи начин? Роклята има различни размери и цветове, парфюма различни обеми (в милилитри) и т.н. Накратко – електронният магазин трябва да се изгради според продукта, който ще предлагате, така че да имате възможност да го представите по възможно най-добрия и привлекателен за Вашите клиенти начин.
- Функционалности – готовото решение предлага конкретен брой опции – трябват или не – те са Вашият инструментариум. При “custom made” решенията Вие решавате как да обслужвате клиенти – начин на заплащане, как да им предложите продуктите и как те да ги избират и поръчват, да ги подтикнете да си поръчат и много други. Администрирането на електронния магазин също е от значение, тъй като при изработката му може да се обвърже с Ваша складова програма, ERP или други системи с които управлението на интернет магазина да става още по-лесно и удобно.
Поздравления за избора на Facebook функционалностите – те са само във Ваш плюс и също са задължителен елемент на магазините, които екипа на Екзисто разработва.
Доверете се на опитна уеб агенция за разработката на електронен магазин, за да получите решение, което да олицетворява Вас, да се идентифицира с Вашите продукти и да обслужва Вашите клиенти по най-добрия за Вас начин.