Основни стъпки за добра SEO оптимизация

Често, когато предлагаме на клиент изработката на уеб сайт ни питат – а включвате ли в цената оптимизация на уеб сайта и да излиза на първите места в търсачките? Лесно е да обясниш на клиента, че ти ще си свършиш работата и ще предадеш уеб сайта с добре оптимизиран код, структура, уеб дизайн и други необходими за по-добрата SEO оптимизация елементи. Често клиента остава с впечатлението, че веднъж получил своя уеб сайт, той няма какво да прави повече по него, освен да се наслаждава на ползите и възвърнатите инвестиции от уеб сайта. Реалността е друга – добрата оптимизация на уеб сайта и съответно откриваемост от търсещите машини изисква постоянна работа по уеб сайта. Разбира се при липсата на време и ресурс – тези дейности могат да се възложат на уеб агенцията или на друг, специализиран в областта специалист. Най-добре е те да се правят от човек вътре в организацията, тъй като той би бил най-добре запознат с продуктите, услугите и целите на компанията. За тези, които държат на добрата оптимизация на своя уеб сайт представяме няколко основни дейности, които да ги подпомогнат в достигането на добри позиции в търсачките.

Съдържание на уеб сайта

Качественото съдържание на Вашият уеб сайт ще обслужва добре както потребителите му, така и търсещите машини. Съставяйки текстовете като включвате възможно най-много ключови думи, без разбира се това да е твърде натрапчиво за аудиторията ви. Плътността на ключовите думи в текста също е от значение, както и коректното попълване на уникални за всяка страница заглавие, описание и ключови думи.

Изграждане на линкове към Вашият уеб сайт

Публикувайте уеб сайт адреса ви в уеб директории, ако имате възможност обменяйте линкове с други сайтове, включвайте линкове в дискусии, форуми, блогове, онлайн каталози и портали и много други.

Онлайн присъствие

Опитайте да напомняте по-често за себе си и компанията. Най-лесният начин за това е да използвате всички възможности на социалните медии, като Facebook, Twitter, LinkedIn и други.

 

Приятелства

Профилите в социалните мрежи не са достатъчни. Трябва да осъществявате повече лични и бизнес контакти, така че повечето ви приятели и онлайн общност ще знаят повече за вас и бизнеса ви и ще ви препоръчват активно на някой, който търси продукт или услуга, които вие можете да предложите.

Уникалност

Бъдете уникални. Не е лесно да се измислят вдъхновяващи текстове и послания, често се копират идеи от конкуренти и колеги, което реално няма да ви позволи да изпъкнете над останалите и да привлечете повече клиенти. Добре е да цитирате други източници, но винаги указвайте кои са те и опишете идеята зад цитатите ви, така създавате допълнително уникално съдържание.

Обновявайте редовно

Колкото повече публикувате, толкова по-често хората ще четат за вас и публикациите ви. Освен това, когато например публикувате редовно новини на уеб сайта Ви, давате възможност на потребителите си да разберат, че вие съществувате, развивате се и най-вече – съдържанието на уеб сайта Ви е актуално. Никой няма да се обърне към компания със запитване, на която последните новини са с дата от преди три-четири години.

Поне един час

Ако влагате поне час на ден за актуализация на вашият уеб сайт, публикуване на информация в социалните медии и други места ще сте свършили добра работа в полза на по-добрата оптимизация на Вашият уеб сайт, както и по-добро представяне пред вашите онлайн приятели, клиенти и партньори.